Rolighetsteorin

Att beteenden kan förändras med hjälp av glädje är budskapet i den här reklamkampanjen. Genom att göra viktiga men kanske lite tråkiga saker som att källsortera, köra långsamt och ta trapporna istället för för rulltrappan roligare blir människor uppenbart mer intresserade av att göra rätt för sig och göra sunda val. Dessutom blir det en rolig lyckoboost i vardagen!

Tänk vilken skillnad det skulle göra om vi alla såg till att göra det roligare att gå till gymmet, deklarera, rösta, städa, gå upp på morgonen eller något annat som kan kännas lite motigt!  Och vilken möjlighet det ger oss att påverka och hjälpa varandra att skapa en bättre värld med lyckligare och sundare människor!

Det bästa är att det inte ens behöver vara svårt! Lite lekfullhet och fantasi (kanske i form av ett tävlingsmoment, lite musik eller ett skojigt ljud) är allt som behövs.

Linnea Molander
www.katchingcoaching.se

One Response to “Rolighetsteorin”

  1. Häftigt! Fler sådana här initiativ tack 🙂 Men sen är det ju en kostnadsfråga också.

Leave a Reply